3 Eylül 2009 Perşembe

seni istiyorum İsveç

Nerden geldiğini bilmediğim bir tutku. Orada yaşayan insanlar sanki evrimde son basamağa ulaşmış yüce insanlarmış gibi onların içinde yaşamak. Kuzey sözcüğünün yaptığı kutup çağrışımına aldırmadan o soğuğu hissetmek, o soğuk ve köşeli mimarisini seyretmek. Çocukluğumda en çok oyun oynadığım parka ismini veren Olof Palme’nin başbakanlık yaptığı ülkeye gitmek istiyorum (hoş 90’larda yükselen siyasal islamla birlikte o parkın adı Çeçenistan parkı olmuştu), sosyalist devlet tanımını; biz insanlarımızı dünyanın diğer sosyalistlerinden farklı olarak zenginlikte eşitleyeceğiz(iskandinav sosyalizmi) diye yapan ülkede var olmak istiyorum. Silahlanmaya duyduğum karşıtlığa rağmen yaptığı silah ihracatını göz ardı ederek, silah ihracatına karşı olan dışişleri bakanı Anna Lindh’in suikaste uğramasına karşın arkama bakmadan gitmek istiyorum. Opeth gibi ilahım yerine koyduğum bir grubu bağrından çıkardığı için, bağrıma basmak istiyorum İsveç’i.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder